Wednesday, May 7, 2008

I.S.A - kenapa perlu takut?

I.S.A. Ya, sudah tentu ramai yang menentang akta ni. Ya, sudah tentu yang menentang ni kita mungkin boleh kategorikan kepada:

1. Kerana kasihan kepada keluarga yang ditahan.
2. Kerana hanya nampak I.S.A tu adalah tindakan ganas.
3. Kerana "Human Rights" (ptuiihhh!).
4. Kerana perjuangkan "demokrasi" dan "free of speak" (hmmphhh).
5. Kerana nak HAPUSKAN akta ni dan boleh teruskan menghasut dan buat HURU-HARA.

Pembaca sekalian, ya, huru-hara. Anda semua suka negara kita kucar-kacir? Suka bila negara kita mempunyai seorang mangkuk yang hanya bercakap dan membuat provokasi serta demonstrasi sehingga membahayakan rakyat, adakah itu satu bentuk "demokrasi"? Mengeluarkan kata-kata yang menghasut dan boleh mencetuskan ketegangan kaum sehingga boleh mengakibatkan negara kacau-bilau, itu yang pembaca sekalian mahu?

Pembaca sekalian, saya yakin anda semua waras untuk menilai akta tersebut. Ia perlu dipandang luas demi kepentingan negara terutama sekali keharmonian rakyat dan keamanan negara terjaga.

Kasihan pada keluarga? Ya, saya pun kasihan. Tapi kalau kasihan dan melepaskan tahanan ISA, dibiarkan membuat huru-hara dan kacau-bilau hasil dari kehebatan mereka mengeluarkan hasutan dan provokasi, tak kasihan kat negara kita sendiri? Yang dapat kesannya bukannya keluarga si durjana tapi keluarga dan masyarakat di seluruh Malaysia.

Tu baru yang buat hasutan. Belum lagi yang terer buat bom dan sebagainya. Eh takpela, lepaskanla mereka, takpe, negara kita ni aman dah. Takdenye depa nak buat gitu. Hmmm....

Fikir-fikirkanlah untuk kebaikan Malaysia.

0 comments: