Wednesday, May 7, 2008

Kafir HARBI














Apa itu kafir HARBI?

Kafir HARBI ialah bukan penganut Islam menetap di sebuah negara diterajui pemimpin Islam, tapi kafir ini menentang Islam dan undang-undang yang ditetapkan.

Secara mudah : Kafir yang menentang Islam.

Faham?

HARBI juga merupakan lakhanat yang tidak mempunyai hak hinggakan tidak mempunyai hak untuk hidup di teritori Islam.

Kafir yang sebaliknya pula dipanggil kafir Zimmi. Kafir Zimmi ialah kafir yang tidak menentang Islam. Mudah sahaja.

Pembaca sekalian, kafir HARBI di negara kita makin lantang menyuarakan suara. Sedarkah pembaca sekalian kafir HARBI ini sangat bencikan Islam? SEDARKAH?

Dulu ada orang kat "Bulan" kecoh nak buat negara Islam, si HARBI ni cakap "langkah mayat aku dulu baru buat negara Islam". Ada lagi dari seorang HARBI cakap "Kita mahu mewujudkan negara pelbagai kaum dan agama, bukan negara Islam yang diperjuangkan PAS" - Dr Chen Man Min, Penasihat DAP, Berita Harian, 15 Disember 2001.

Hah, dah terbuka pulak sape orang "Bulan". Orang "Roket" pulak tak nak pergi "Bulan". Sekarang pulak depa berpeluk-peluk mesra bagaikan roket yang terpacak kat bulan bila mendarat.

Pembaca sekalian, cuba fikirkan, pekejadahnya depa ni yang berlainan dasarnya ni boleh pulak bergabung tenaga nak "membentuk" kerajaan?

Pembaca sekalian fikirkanlah sendiri apabila orang "Keris" telah dikafirkan oleh orang "Bulan" kerana "bersekongkol" dengan kafir (yang sebenarnya zimmi kerana mengakui kepemimpinan Islam oleh orang MELAYU YANG AGAMANYA ISLAM) sekarang orang "Bulan" pula bersekongkol dengan kafir yang terang-terangan meminta orang "Bulan" mengenepikan dasar mereka untuk membina negara Islam?

Pembaca sekalian, ada beberapa perkara lagi yang ingin saya bincangkan tapi saya biarkan dulu pembaca sekalian memikirkan persoalan saya di perenggan di atas.

0 comments: