Monday, July 7, 2008

Perhimpunan protes yang sia-sia

najib

Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat-Protes Sampai Turun yang dikendalikan pakatan pembangkang hanyalah perbuatan yang sia-sia. Yang turun hanyalah penyokong fanatik pakatan pembangkang yang rata-ratanya menurut sahaja atau menganggap apa yang dilakukan pembangkang betul belaka.

Malah disebalik alasan sekatan jalan raya oleh polis menyebabkan target mereka untuk mencecah sejuta orang gagal, mereka pula dihidangkan dengan londeh seluar dan tonggeng punggung. Ianya memalukan, dan juga mungkin melucukan.

Terbit persoalan ringkas di fikiran saya, bukan sahaja protes ini sia-sia, tetapi juga menyusahkan rakyat lain terutama sekali apabila kesesakan lalu lintas berlaku, malah protes ini juga adalah protes terhadap kenaikan harga minyak, persoalannya, tidakkah perbuatan mereka yang menyertai protes itu juga sia-sia dan membazirkan minyak kenderaan mereka? Bukan itu sahaja, malah tindakan protes itu juga menyusahkan pengguna jalan raya lain dan membazirkan minyak orang ramai yang lalu-lalang tetapi tersekat kerana kesesakan. Fikirkah mereka perbuatan menyertai protes tersebut sia-sia sahaja?

0 comments: