Wednesday, June 17, 2009

Mungkin Kerajaan Perpaduan Adalah Diversi Anwar

Saya amat menyokong Perdana Menteri kita, DS Najib Tun Razak kerana bersikap terbuka mengenai kerajaan perpaduan yang diketengahkan oleh PAS, walaupun segelintir pemimpin PAS termasuklah Mursyidul Amnya menentang sekeras-kerasnya idea perpaduan ini. Jelas terang lagi bersuluh siapa pemimpin yang tidak mahu orang Melayu bersatu, apatah lagi parti politik seperti PKR dan DAP yang memang mahukan Melayu berpecah-belah.

Namun saya terfikir, dibelakang Nik Aziz sudah tentu kem Erdogan yang mencucuk beliau supaya menentang idea kerajaan perpaduan hingga sanggup menyuruh Nasharuddin, Timbalan Presiden PAS, supaya meletak jawatan dan menyertai UMNO kerana membuat perkara 'sampah' (perpaduan). Lebih saya telaah, saya terfikir adakah juga isu kerajaan perpaduan ini juga diversi Anwar untuk mengelakkan fokus terhadap kes liwatnya pada 1 Julai ini? Anwar seorang opportunis. Apabila Presiden dan Timbalan Presiden PAS mengutarakan idea yang murni, terus sahaja Mursyidul Am menentang idea tersebut, dengan penuh amarah pula tu. Anwar mampu sahaja menggunakan peluang perpecahan pemimpin PAS untuk mengkudakan Husam dan team Erdogan supaya mencucuk Nik Aziz agar menentang idea kerajaan perpaduan.

Ia hanyalah pandangan saya. Jika ianya benar, Anwar mungkin mampu divert isu liwatnya dan pada masa sama, menjahanamkan PAS.

Wallahualam.

0 comments: