Thursday, May 29, 2008

Lagi bukti dari Tun M

Tun Mahathir sekali lagi menjelaskan "surat" kepada PM Israel yang hangat disebarkan di Internet adalah palsu. Kali ini penjelasan bukan di dalam blog beliau tapi di dalam media arus perdana. Tun M juga mengatakan surat asal yang diutuskan kepada PM Israel masih lagi dalam simpanan dan beliau berharap surat tersebut boleh didedahkan untuk menjelaskan lagi bahawa "surat" yang disebarkan sekarang ini adalah palsu. Beliau berkata setelah selesai majlis menandatangani buku terbarunya Dr Mahathir’s Selected Letters to World Leaders.



Orang luar pun kutuk kita

Saya terkejut apabila membaca The Star Online hari ini bertajuk Ad portraying Malays as terrorists to be dropped. Antara isi kandungan berita dari T.S.O mengatakan terdapat iklan selama 30 saat yang menggambarkan seorang pemimipin kumpulan pelampau (terrorist), seorang Melayu, menembak ke arah langit dan berkata dalam bahasa Melayu "Akulah orang paling jahat di dunia. Mari berlawan dengan aku. Aku akan bunuh kamu semua" (direct translation dari berita T.S.O) disiarkan di pawagam negara tersebut. Malangnya video tersebut tidak dapat saya cari dan saya pasti kerajaan Britain akan mengharamkan video tersebut daripada disiarkan. Bukan itu sahaja malah di laman web tentera British juga mempunyai iklan yang menggambarkan Melayu sebagai terrorist, agak pelik kenapa perlu dipaparkan di laman web tentera negara mereka, hmmm. Malangnya juga tiada gambar yang saya dapat cari. Tapi saya pasti akan timbul gambar iklan tersebut kerana pasti ada orang yang sempat menyimpannya. Orang Melayu pun ramai di dalam dunia Internet!


Walaupun pihak tertinggi British telah berjanji untuk membuang iklan tersebut tetapi sebagai seorang rakyat Malaysia, seorang Melayu, sangat terasa dan tercabar dengan "kurang ajar" mereka. Sudah kita dijajahnya dahulu, kini mula sibuk menjajah imej bangsa supaya dapat mereka jajah lagi sekali dengan mengatakan kita ini pelampau. Kita dah terluka di dalam negara sendiri sekarang pihak luar semakin terang-terangan ingin membesarkan lagi luka kita. Ini adalah salah satu ancaman kepada negara kita.


Saya mungkin mengandaikan sesuatu yang ekstrim mengenai keselamatan negara. Tapi ingat, kafir di luar sana tidak akan senang duduk selagi kita Melayu Islam tidak mengikut telunjuk mereka sepenuhnya dan tidak tunduk pada mereka, termasuklah kepada umat Islam seluruh dunia yang dibenci oleh kafir-kafir harbi dan Yahudi.

Prinsip Pas tubuh negara Islam semakin kabur?

Inilah antara akibat dari perpecahan Melayu Islam dan sekarang pemimpin PAS semakin kabur? Baca seterusnya di bawah. (Artikel asal di sini).

----------

Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali selaku salah seorang Ahli Dewan Undangan Negeri telah membuat satu kenyataan yang amat meyakinkan semasa sesi penggulungan sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) 26 Mei lalu. Kenyataan beliau berbunyi: "Tidak pernah berjanji akan menjadikan Malaysia negara Islam, tidak berjanji akan menutup tempat-tempat maksiat; kilang arak dan pusat hiburan".

Adakah kini Pas menukar perjuangan atau memang dari dulu bukan pembentukan negara Islam yang menjadi asas perjuangan mereka?

Jika mereka terpaksa menukar prinsip perjuangan demi Pakatan Rakyat, maka tahniah DAP, dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) terutamanya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Jika pada tahun 80-an dahulu, Pas cuba menarik Anwar menyertai mereka tapi gagal, tapi kini ternyata Anwar berjaya menarik Pas menyertai perjuangannya. Adakah ini bermakna Pas akan dibubarkan atau adakah kemungkinan Anwar bakal menjadi Tuan Guru atau Mursyidul Pas yang akan datang?

Jika ini tidak pernah menjadi asas perjuangan Pas, maka tertipulah saya dan kawan-kawan dalam jemaah semasa di universiti dahulu. Pemimpin-pemimpin Pas dalam kaset-kaset yang diedarkan menyatakan UMNO taghut dan sekular kerana tidak menegakkan daulah Islamiah. Masih terngiang-ngiang di telinga kata-kata "Undi UMNO bermakna menolak Pas. Menolak Pas bermakna menolak negara Islam. Maka tidak akan masuk syurga sesiapa yang menolak negara Islam". Berapa ramai anak muda terpengaruh semasa itu sehingga menimbulkan ketegangan dalam keluarga kerana krisis fahaman politik yang berbeza. Apakah rakyat Malaysia sudah lupa ketaksuban politik Pas terhadap UMNO pada tahun-tahun 70-an dan 80-an dahulu sehingga menimbulkan isu kafir-mengkafir.

Saya dan rakan-rakan yang kebingungan kini mengharapkan penjelasan Pas mengenai perkara itu. Mengapakah bersekongkol dengan DAP, ekstremis bangsa Cina dan PKR, gabungan Parti Sosialis dan Parti Keadilan yang memperjuangkan supaya Anwar menjadi Perdana Menteri.

JAMLIAH

Kuala Lumpur

Luluskan projek mega ternak babi tetapi haramkan Islam Hadhari?

Luahan rasa seorang rakyat dari Bayan Lepas. (Artikel asal di sini).

-------

SAYA dan mungkin umat Islam yang lain berasa kesal dengan tindakan Datuk Dr. Hassan Ali yang mewakili Kerajaan Negeri Selangor mengharamkan segala aktiviti dan program yang bersangkutan dengan Islam Hadhari di Selangor. Aksi beliau semasa berhujah boleh disaksikan dalam Buletin Utama TV3. Begitu bersemangat sekali beliau memperjuangkan untuk mengharamkan apa yang tidak diharamkan. Sempat lagi membacakan ayat-ayat al-Quran untuk menguatkan lagi tindakan beliau itu. Pesanan saya biarlah Majlis Mufti yang mengeluarkan fatwa untuk mengharamkan segala aktiviti yang berkaitan dengan Islam Hadhari.

Selepas sahaja saya menyaksikan aksi beliau di kaca televisyen, terlintas di fikiran saya mengapa aksi bersemangat begitu tidak ditunjukkan semasa isu projek ternakan babi di Sepang yang telah pun diluluskan oleh Kerajaan Selangor tempoh hari. Jika beliau ikhlas untuk menegakkan kebenaran Islam di negeri Selangor mengapa beliau tidak menentang sekeras-kerasnya kelulusan projek tersebut. Terdapat banyak ayat al-Quran yang memberitahu kepada semua umat manusia bahawa babi adalah tergolong dalam najis berat dan haram disentuh apa lagi untuk dijamah dagingnya. Mengapa tidak terbaca ayat-ayat tersebut sedangkan al-Quran itu untuk dibacakan kebenarannya kepada seluruh umat manusia tidak kira agama dan bangsa.

Jika hendak menentang sesama Islam begitu berani dan tegas tetapi amat mendukacitakan apabila menjadi penakut dan bacul untuk menentang apa yang terang-terangan adalah haram di sisi Islam.

Kepada Yang Berhormat Hassan, cubalah menjadi hero kepada umat Islam di Selangor khasnya dan di seluruh Malaysia amnya. Tentanglah projek ternakan haram itu.

Antikhinzir Bayan Lepas, Pulau Pinang

Wednesday, May 28, 2008

DAP memang dah lama bosan dengan ketuanan Melayu

Technorati Tags: ,,

DAP mendakwa rakyat sudah bosan dengan konsep ketuanan Melayu. Lim Kit Siang pula kata lebih adil jika menegakkan ketuanan orang Malaysia dan kedaulatan Malaysia. Sudah tukar ka? Di mana Malaysian Malaysia DAP? Oh ya, ketuanan Malaysia itu juga Malaysian Malaysia yang diidamkan DAP. Bijak mereka bermain kata.

Ketuanan Melayu - Apa Kata Kit Siang

Melayu Islam, anda mahukan pemimpin harbi ini menjadi pemimpin anda? (Klik imej untuk paparan lebih besar)

Malaysian Malaysia yang mereka idam-idamkan mungkin boleh menjadi kenyataan jika bangsa Melayu Islam hanya melihat dan tidak mahu memahami konsep sebenar ketuanan Melayu. Mereka ini, Kit Siang dan DAP, sememangnya telah lama menolak kepimpinan Melayu Islam. Ini terbukti setelah Kit Siang menolak perjuangan PAS untuk menubuhkan negara Islam, terbukti apabila Karpal Singh menyelar Sultan Perak yang juga ketua agama negeri Perak.

Tan Seng Giaw pula juga mengatakan UMNO hanya memberi penekanan kepada satu kaum sahaja semasa Perhimpunan Agung UMNO. Seng Giaw ni agaknya celik tapi buta. Sudah tentu UMNO itu parti yang ahlinya orang Melayu, maka sudah tentu juga membincangkan segala perihal orang Melayu dari pendidikan sehinggalah ekonomi. UMNO ada perjumpaan BN untuk membincangkan mengenai semua kaum di Malaysia ini. Sungguh jelas sekali DAP ingin meletakkan imej "UMNO mengamalkan perkauman" sedangkan parti DAP itu sendiri parti bangsa apa? Anda pembaca renung dan fikirkanlah sendiri betapa DAP cuba untuk meletakkan kedudukan Melayu sebagai bangsa yang meminggirkan bangsa lain. Kalau benar DAP ini untuk semua maka mengapa perlu "Pakatan Rakyat" di Perak dan Selangor?

Agak pelik mereka ini menjadi wakil rakyat tetapi tidak memahami konsep ketuanan Melayu kerana di dalam perlembagaan telah tercatat perkara yang membentuk konsep ketuanan Melayu. Apakah kerana perkataan "tuan" itu membuatkan mereka merasakan seperti hamba? Kalau begitu cuba kita tukar kepada "keindukkan Melayu" atau "keperkasaan Melayu" yang masih berlandaskan empat perkara di dalam perlembagaan, apakah pula reaksi mereka? Tidak perlu tunggu reaksi mereka kerana sudah tentu tetap dibangkang dan ditentang kerana perkara utama yang mereka tentangi ialah tulang belakang konsep ketuanan Melayu itu sendiri. Apakah tulang belakang yang saya maksudkan? 1. Islam agama rasmi, 2. Bahasa Melayu bahasa kebangsaan, 3. Hak-hak keistimewaan Melayu dan Bumiputera, 4. Kedaulatan Raja-raja Melayu. Empat perkara ini tercatat dalam sejarah sebagai pembentukan negara yang kita duduki sekarang ini.

DAP terang-terangan menyuntik dan memainkan isu perkauman apabila isu ketuanan Melayu dibangkitkan. Apabila bangsa lain membincangkan masalah mereka, membincangkan untuk memajukan bangsa mereka, kita Melayu Islam tidak kisah pun malah tidak pula mengatakan mereka mengamalkan perkauman. Siapa sebenarnya yang perkauman? Anda, pembaca dihormati sekalian, renungkanlah sendiri.

Secara ringkas saya ingin jelaskan, ketuanan Melayu bukan untuk menganggap bangsa lain sebagai hamba dan bukan juga untuk meminggirkan bangsa lain terus maju di dalam Malaysia. Tetapi ketuanan Melayu adalah untuk memajukan bangsa Melayu terutama dari segi ekonomi dan memelihara agama Islam dari ancaman-ancaman yang cuba menjatuhkannya.

Kita masih salah menyalahkan

Technorati Tags: ,,

Tidak perlu saya utarakan perkara-perkara mengenai reaksi pemimpin UMNO apabila pemimpin PAS mengeluarkan sebarang kenyataan dan begitu juga sebaliknya mengenai reaksi pemimpin PAS apabila pemimpin UMNO mengeluarkan sebarang kenyataan. Terlampau banyak isu yang berlaku dalam negara ini dijadikan perbalahan antara pemimpin kedua-dua parti tersebut.

Parti siapakah ini? Parti golongan bangsa Melayu Islam! Apabila timbul sesuatu isu tidak kira mana-mana parti yang timbulkan, pasti akan berlaku tuding-menuding jari, tuduh menuduh, salah menyalahkan. Siapakah yang sentiasa rugi apabila berlaku perkara sebegini? Bangsa Melayu Islam juga yang rugi!

Mengapa saya sebutkan pemimpin-pemimpin, bukannya ahli-ahli kedua-dua parti tersebut? Ini kerana ahli-ahli kedua-dua parti tersebut sedang menjadi mangsa kesan politik salah-menyalahkan daripada para pemimpin kedua-dua parti tersebut. Ahli-ahli kedua-dua parti adalah akar umbi di Malaysia yang memakmurkan Malaysia dengan menjalankan kehidupan harian, bekerja, berniaga dan meningkatkan ekonomi negara.

Ahli-ahli sekalian, kesan yang jelas berlaku sekarang adalah keretakan bangsa Melayu Islam. Saya tahu ramai yang telah sedar perkara ini tetapi terdapat juga golongan dari ahli-ahli apabila berjumpa dan bukannya dari parti yang sama, sudah pasti akan gah lagak seolah-olah para pemimpin mereka yang lantang salah-menyalahkan dan tuding menuding jari. Yang seorang gah mempertahankan partinya, yang seorang lagi gah mengatakan partinya lebih hebat. Hah, siapa yang untung jika kedua-duanya bersatu? Melayu Islam yang untung!

Ya memang dalam blog saya ini ada hentaman direct kepada parti PAS. Tapi yang saya directly focus pada pemimpinnya yang ikut telunjuk kafir harbi. Saya sangat kesalkan perkara itu. Saya sanggup terima lagi jika kedua-dua parti sering bercakaran tetapi jangan digadai agama dan bangsa demi mendapatkan kuasa yang nyatanya hanyalah boneka.

Biarlah pihak atasan kedua-dua parti bercakaran. Saya tidak ingin kita, ahli-ahli, bercakaran kerana jika kita berpecah dengan teruk, kita sendiri akan rugi. Ingat, kesenangan yang mungkin di antara kita yang perolehi semasa bercakaran sesama kita sebenarnya penderitaan bangsa kita yang tidak memperoleh apa-apa manfaat kesan dari keretakan bangsa kita. Mengenai para pemimpin kita, marilah kita doa agar ketemu jalan penyelesaian supaya mereka bersatu dan tidak mengikut telunjuk kafir harbi.

Di sini saya ingin juga tegaskan, bukannya bangsa lain yang kita mahu jatuhkan, yang kita mahu mereka tumpas. Bukan itu yang kita mahukan. Bangsa lain biarlah mereka maju di Malaysia, biarlah mereka hidup aman damai di Malaysia kerana mereka memang mempunyai hak untuk hidup di Malaysia dan menjadi warganegara Malaysia, cuma yang jelas perlu kita tentang ialah pemimpin-pemimpin kafir harbi yang ingin "menjajah" Malaysia dan menewaskan Melayu Islam dan Islam khususnya kerana ini adalah Tanah Melayu dan selamanya Tanah Melayu.

Perkara utama yang perlu kita lakukan dan usahakan ialah penyatuan bangsa. Kehidupan kita memang tidak boleh lari daripada politik tapi yang kita boleh ketepikan ialah fahaman politik kita agar kita mudah untuk bersatu. Kita masih belum lagi dalam keadaan tertekan kerana kita masih lagi dalam keadaan selesa, cuma kita lalai dan masih ketinggalan berbanding bangsa lain. Tetapi sudah tentu kita perlu mengambil langkah awal untuk menutup keretakan yang berlaku dalam bangsa Melayu Islam sebelum berlakunya perpecahan. Kita bertanggungjawab terhadap bangsa kita tidak kira anda suka atau tidak. Nilaikan semula dalam diri kita untuk meningkatkan kasih dan sayang kita terhadap bangsa kita supaya menjadi bangsa yang aman makmur dan kuat tidak kira dari pelbagai segi dan dapat meningkatkan kualiti ekonomi bangsa kita seterusnya menjaga adat istiadat bangsa kita agar tidak pupus dan mengembangkan ajaran Islam yang suci. Kita di peringkat akar-umbi inilah yang dapat memajukan dan mengukuhkan ikatan bangsa Melayu Islam.

Wednesday, May 21, 2008

Surat kepada Israel adalah penipuan besar terhadap Tun Mahathir

Berikut adalah artikel yang ditulis oleh Tun M di blog beliau www.chedet.com mengenai "suratnya kepada Israel". Maka ini sudah cukup untuk membuktikan ada pihak cuba menjatuhkan Tun M dengan mengatakan beliaulah "agen" Yahudi dengan mengeluarkan surat palsu tersebut. Kalau anda baca disini mungkin anda akan tahu siapa "agen" Yahudi, terpulang pada anda untuk menilainya. Baiklah, di bawah ini adalah dari Tun M (artikel asal disini):

Wednesday, May 21, 2008

"Letter" to Prime Minister of Israel

1. There is a letter being circulated purporting to be from me when I was Prime Minister, to Ehud Barak, Prime Minister of Israel congratulating him on his appointment and requesting for the “Clinton Fund”, for “the purpose of withstanding the onslaught of Islamic Fundamentalist in Malaysia”.

2. This letter is not from me or from my office. Firstly, the font used is not the same as the type in all my letters from the Prime Minister’s office.

3. The Malaysian Coat of Arms at the top is not similar to the one on all my letters from the Prime Minister’s office.

4. The address at the side of the Coat of Arms is not the same as on my official paper. Often no address is printed, only “Prime Minister Malaysia” on the top right-hand corner.

5. The contents of the letter is totally different from the one I sent to Ehud Barak. Unfortunately, the Government of Abdullah Ahmad Badawi refuses permission to reproduce my letters to Israeli Prime Ministers condemning them for their oppression of the Palestinians. This action by the Abdullah Government will lend credence to the letter that is being circulated.

6. I deny categorically that the letter which is being circulated with annotation “Sumbangan kakitangan JPM untuk Rakyat Malaysia” originated from me. This is the kind of dirty tricks that my detractors have to resort to because they have found nothing to blacken my name with.

Tuesday, May 20, 2008

Berangan nak tubuh kerajaan


Pas sedia tubuh kerajaan jika BN tumbang

KUALA LUMPUR 20 Mei - Pas bersedia memimpin negara dengan berpegang kukuh kepada prinsip kontrak sosial sekiranya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi oleh UMNO tumbang.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan, pendirian itu berasaskan kepada kontrak sosial yang telah dipersetujui semasa negara ini merdeka bahawa kepimpinan kerajaan perlu diketuai oleh orang Melayu Islam.

Tambahnya, kepimpinan kerajaan juga perlu meneruskan prinsip-prinsip yang digunapakai sekarang iaitu bahasa Melayu dan Islam sebagai agama Rasmi.

''Kesediaan Pas untuk menerajui negara ini kerana parti ini mempunyai banyak pengalaman sejak merdeka di mana pernah menjadi pembangkang secara bersendirian, bergabung dengan parti pembangkang lain dan memerintah beberapa kerajaan negeri," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad keluar dari UMNO semalam di lobi Parlimen hari ini.

Katanya, Pas akan terus mempertahankan kontrak sosial yang diasaskan semasa negara merdeka, Islam serta bahasa Melayu di samping masalah perpaduan rakyat pelbagai kaum mesti diselesaikan dengan adil dan bukan secara perkauman.

----------------------------------------------------------------------------

sumber: Utusan

Pandai pulak nak pertahankan kontrak sosial. Kalau nak pertahankan kontrak sosial bermakna pertahankan hak keistimewaan orang Melayu lah. Kontrak sosial ni dah lama dah dipertahankan oleh orang-orang UMNO dan BN. Dulu bukan main cakap perlembagaan Malaysia ni perlembagaan penjajah lah, sekarang ni baru nak faham apa itu kontrak sosial. Dulu kata asabiyah la, ni nak pertahankan pulak. Memang macam sesumpah. Kejap-kejap boleh tukar jadi lain.

Cuba fikirkan mereka nak memerintah atas dasar pemimpin itu Melayu Islam. Dari sini dah nampak gila kuasa. Lepas tu pulak cuba fikirkan jika betul-betul memerintah, mereka ada kuasa ke? Kuasa apa yang ada sedangkan dalam Dewan Rakyat tak cukup nak 2/3 untuk bentuk kerajaan, maka bentuklah kerajaan dengan pakatan kafir harbi mereka tu. Akhir sekali yang berkuasa ialah kafir harbi. Yang 'number one' hanya jadi boneka sahaja.

Haritu ada pulak yang cakap 'ketuanan Melayu' ni melecehkan, harini nak pertahankan kontrak sosial tu. Kontrak sosial itulah juga 'ketuanan Melayu' yang dipertahankan sejak sekian lama. Benarkan mereka ini (PAS) benar-benar mempertahankan 'ketuanan Melayu'? Di Perak makin terhakis 'ketuanan Melayu' sebab mereka mahukan 'ketuanan rakyat'. Semua sama rata dari segi hak. Itu mempertahankan kontrak sosial?

Jangan lupa kontrak sosial yang diamalkan dari dulu bukan hanya berasaskan dua perkara iaitu Bahasa Melayu bahasa rasmi dan agama Islam agama rasmi tetapi juga dua lagi perkara iaitu kedaulatan raja-raja Melayu dan hak-hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera.

Kini kedaulatan raja-raja Melayu dicalarkan oleh harbi-harbi dan pakatan mereka yang Melayu Islam buat-buat pekak je. Maklumlah harbi-harbi ini abang besar mereka. Maka itukah dinamakan mempertahankan kontrak sosial? Membiarkan kedaulatan raja-raja Melayu dicalarkan oleh abang besar pakatan mereka?

Kemudian 'ketuanan rakyat', hak yang sama rata tidak kira apa-apa kaum. Hak istimewa orang Melayu dalam perlembagaan bukan untuk meminggirkan kaum lain kerana kaum lain pun boleh untuk hidup dan menjadi kaya-raya di Malaysia. Hak istimewa orang Melayu hanya untuk memastikan kaum Melayu tidak ketinggalan kerana kesan daripada dasar "pecah&perintah" penjajah yang menyebabkan Melayu banyak terpinggir terutama sekali dari segi ekonomi. Dan hak ini dibuat untuk menjamin kecemerlangan orang Melayu di tanah air sendiri disamping tidak kisah jika kaum lain kaya-raya sampai duit tak tau nak buat apa lagi dah. Dan adakah PAS betul-betul mempertahankan kontrak sosial ini? Ah, 'ketuanan Melayu' itu leceh kata mereka. 'Ketuanan rakyat' yang dipegang di Perak adalah contoh besar penipuan mereka untuk pertahankan kontrak sosial.

Kome sume fikirkanlah sendiri putar belit dari pemimpin PAS ni. Saya yakin ramai ahli-ahli PAS yang benar-benar faham apa itu kontrak sosial dan kebaikannya akan terkilan dengan permainan retorik pemimpin mereka.

Monday, May 19, 2008

DAP "sayang" PAS

"DAP boleh bekerjasama dengan PAS tetapi tidak dalam hal berkaitan dengan sebarang usaha ke arah pembentukan sebuah negara Islam" - Ahli Parlimen DAP Bukit Mertajam, Chong Eng: Utusan Malaysia, 22 April 1999.

"Negara Islam yang didirikan oleh UMNO nampaknya lebih diterima oleh masyarakat Cina. PAS terlalu bising untuk menegakkan negara Islam. UMNO pula melakukannya secara diam-diam tanpa disedari oleh rakyat. PAS seperti ayam bertelur sebiji tapi riuh sekampung." - Penasihat DAP, Dr. Chen Man Min: Mingguan Malaysia, 30 September 2001.

"Kita mahu wujudkan negara pelbagai kaum dan agama, bukan negara Islam yang diperjuangkan PAS." - Penasihat DAP, Dr. Chen Man Min: Berita Harian, 15 Disember 2001.

"The reason why DAP pulled out of the front was because of the failure to resolve the Islamic state issue. The question of DAP returning does not arise." - Lim Kit Siang: The Star, 18 Disember 2001.

"Any suggestion that DAP return to the coalition by ignoring the fundamental cause of its pullout is akin to regarding politics as building sand castles." - Lim Kit Siang: The Star, 18 Disember 2001.

"Let me say that just because PAS Youth thinks it could dictate to Keadilan and PRM, it should not think it could dictate DAP." - Lim Kit Siang: New Straits Times, 19 Disember 2001.


"Our record speaks for itself, that we are a party of principle and we have never joined BN before." - Kerk Kim Hock: The Star, 23 Disember 2001.

"Abdul Hadi should not bestow on himself the rights to make edicts, particularly when such edicts can lead to misunderstanding. There is no doubt that the US, in its foreign policy, has antagonized many countries and Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad has rightly condemned it in this regard. For Abdul Hadi to say that assisting the US could lead to a situation of murtad amounts to an expression of extremist views." - Timbalan Pengerusi DAP, Karpal Singh: The Sun, 1 Januari 2002.

"PAS should search its conscience before levelling such charges that are devoid of basis or logic. The DAP cannot compromise its stand. The DAP does not believe in running with the hares and hunting with the hounds." - Karpal Singh: The Star, 3 Januari 2002.

Tuesday, May 13, 2008

PAS diminta untuk ketepikan soal Negara Islam

PKR talking to PAS on dropping stance: Karpal
Kong See Hoh

PETALING JAYA (May 11, 2008): DAP chairman Karpal Singh has disclosed that Parti Keadilan Rakyat (PKR) de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim is trying to talk PAS into giving up its Islamic state ideology.

He said the Islamic state ideology as espoused by PAS is a big obstacle to cooperation among the Pakatan Rakyat (PR) component parties. He did not discount the possibility that the Islamic state issue may prompt DAP to again leave the opposition alliance.

Karpal, who is the Bukit Gelugor MP, told Nanyang Siang Pau in an interview the Federal Constitution clearly says Malaysia is a secular state.
Former prime ministers Tunku Abdul Rahman and Tun Hussein Onn had also stated that Malaysia is a secular state, he said.

He said PAS has stated that "should the party come to power (at the federal level), it would declare Malaysia an Islamic state".

"Based on this point, PAS accepts the fact that Malaysia, at present, is not an Islamic state," he said.

"PAS needs to obtain two-thirds majority in the parliament as well as amend the constitution in order to fulfill its Islamic state ideology."

Karpal Singh said PR is a good front with potential to obtain even better results in the next general election.

As such, PAS should stop making remarks on Islamic state.

He also said PAS cannot regard itself as the backbone of PR as it has only 23 parliamentary seats, whereas PKR and DAP have 31 and 28, respectively.
"PR is at its infancy stage and there is lot more work to do, such as fighting for the abolition of the Internal Security Act and other draconian laws," he said.

"As such, PAS should put more efforts in these areas and be mindful of their remarks to avoid giving the public the impression that PR is in a mess."

Karpal Singh also said DAP does not accept the party-hopping culture, adding that PR should not use party-hopping to strengthen itself but wait for another four years to show its strength.

He said party-hopping is a betrayal of the voters' trust and if PR accepts party-hoppers, one day it will also be betrayed.

Anwar has said PR will get enough MPs to cross over from BN to form the next federal government by Sept 16 (Malaysia Day) or earlier.

Karpal Singh said he personally does not agree with any move by PR to form the federal government with the help of party-hoppers.

"A political party must have integrity, otherwise it will lose the people's trust," he said.

Sumber: Sun2Surf

-------

Hah, ternyata PAS yang mengkafirkan UMNO, mengkafirkan nenek aku yang berjuang sebelum merdeka lagi, mengkafirkan ahli-ahli UMNO tak tentu pasal, sekarang PAS ikut telunjuk kafir harbi. Sekarang PAS dicucuk2 punggung supaya ikut cakap si harbi2 ni. Malah yang negotiate untuk buang dasar "perjuangan" mereka iaitu Negara Islam adalah Melayu Islam sendiri yang dikhuatiri dimana kedudukannya iaitu si Anwar Ibrahim. Dia ni lagi dah macam kene ikat tali lembu kat leher boleh diheret je kemane2 oleh si harbi2 ni kerana ketamakan KUASA.

Di bawah adalah artikel yang sama cuma ada ulasan yang dibuat diselang setiap perenggan. Saya ambil dari Pembela Melayu:

PKR talking to PAS on dropping stance: Karpal

Kong See Hoh

PETALING JAYA (May 11, 2008):
DAP chairman Karpal Singh has disclosed that Parti Keadilan Rakyat PKR) de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim is trying to talk PAS into giving up its Islamic state ideology.
He said the Islamic state ideology as espoused by PAS is a big obstacle to cooperation among the Pakatan Rakyat (PR) component parties. He did not discount the possibility that the Islamic state issue may prompt DAP to again leave the opposition alliance.

Karpal, who is the Bukit Gelugor MP, told Nanyang Siang Pau in an interview the Federal Constitution clearly says
Malaysia is a secular state.

Pengerusi DAP, Karpal Singh mendedahkan bahawa Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim akan menghasut PAS supaya membuang terus konsep Negara Islam dalam sebagai asas perjuangan mereka. Jika benar Anwar akan melakukan perkara sedemikian, maka tidak jatuhkah hukum kafir ke atas Anwar seperti yang pernah dilakukan oleh mana-mana orang Islam yang cuba menolak konsep negara Islam ala PAS?

Begitulah lantangnya seorang Tuan Guru baru PAS yang bersuara mendakwa bahawa Perlembagaan Negara menyatakan Malaysia adalah Negara Sekular.

He said PAS has stated that “should the party come to power (at the federal level), it would declare Malaysia an Islamic state”.

“Based on this point, PAS accepts the fact that Malaysia, at present, is not an Islamic state,” he said.

“PAS needs to obtain two-thirds majority in the parliament as well as amend the constitution in order to fulfill its
Islamic state ideology.”

Rakyat Melayu Islam Malaysia sememangnya tahu bahawa PAS tidak pernah menerima konsep Negara Islam yang dilaungkan oleh pemimpin UMNO. PAS masih menganggap Malaysia adalah negara sekular meskipun banyak gerakan dan pembaharuan Islam yang telah dijalankan di Malaysia sejak merdeka.

Nampaknya Karpal juga telah memperli PAS apabila mengatakan PAS perlu sendirian menang 2/3 kerusi Parlimen untuk membentuk Negara Islam. DAP sememangnya sanggup tinggalkan Pakatan Rakyat jika PAS nakkan Negara Islam kerana bagi DAP ialah menghapuskan 3 perkara yang diperjuangkan oleh UMNO iaitu:

1. Hak Keistimewaan Melayu

2. Ketuanan Melayu

3. Negara Islam (mungkin tidak sama seperti PAS tetapi tetap ada)

Tetapi, saya ingin melihat adakah PAS masih tidak sanggup meninggalkan Pakatan Rakyat setelah dihemtam dan diherdik berkali-kali oleh DAP Karpal Singh mengenai konsep Negara Islam ini. Jika PAS sanggup terus bersekongkol dengan DAP, maka segala-gala yang boleh kita banggakan mengenai Malaysia akan tergadai begitu sahaja. Malah, DAP akan terus bebas menjalankan agenda jahat dan keji mereka untuk memundurkan umat Islam Melayu serta menindas agama Islam.

Jika kafir harbi yang dipelukcium oleh PAS ini tidak dapat menerima negara Islam yang dikonsepkan oleh UMNO yang lebih fleksible, bagaimanakah mereka dapat menerima konsep negara Islam PAS yang lebih ketat?

Karpal Singh said PR is a good front with potential to obtain even better results in the next general election.

As such, PAS should stop making remarks on Islamic state.

He also said PAS cannot regard itself as the backbone
of PR as it has only 23 parliamentary seats, whereas PKR and DAP have
31 and 28, respectively.

Wahai pemimpin dan pengikut serta penyokong PAS, sampai bila baru anda hendak sedar bahawa DAP harbi itu hanya memperkudakan kamu. Adakah kamu hendak tunggu sehingga segala-galanya tergadai kepada kafir harbi ini baru kamu hendak sedar?

Wahai bangsa Melayu Islam, bangkit dan sedarlah bahawa gerakan melemahkan Islam dan bangsa Melayu sedang giat dijalankan oleh DAP kafir harbi ini. Bangkitlah bangsaku demi AGAMA ISLAM.

“PR is at its infancy stage and there is
lot more work to do, such as fighting for the abolition of the Internal
Security Act and other draconian laws,” he said.

“As such, PAS should put more efforts in these areas
and be mindful of their remarks to avoid giving the public the
impression that PR is in a mess.”

Karpal Singh also said DAP does not accept the
party-hopping culture, adding that PR should not use party-hopping to
strengthen itself but wait for another four years to show its strength.

He said party-hopping is a betrayal of the voters’ trust and if PR accepts party-hoppers, one day it will also be betrayed.

Anwar has said PR will get enough MPs to cross over
from BN to form the next federal government by Sept 16 (Malaysia Day)
or earlier.

Karpal Singh said he personally does not agree with
any move by PR to form the federal government with the help of
party-hoppers.

“A political party must have integrity, otherwise it will lose the people’s trust,” he said.

Monday, May 12, 2008

Pertahankan?


PKR pertahan

KUALA LUMPUR 12 Mei - Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempertahankan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mempertikaikan kuasa Raja Perak dalam bidang kuasa pentadbiran agama Islam di negeri itu.

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, pihaknya telah menerima penjelasan yang dibuat Karpal selepas beliau mengeluarkan kenyataan mempertikaikan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

"Kita telah berbincang dan menerima penjelasan Karpal Singh. Beliau tidak bermaksud menyinggung raja-raja Melayu," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Anwar berkata, hak dan kekuasaan Melayu atau Raja-raja di negara ini tidak terancam tetapi hanya diperbesar-besarkan oleh UMNO melalui media yang dikuasai mereka semata-mata.

Katanya, jika perkara itu tidak diperbesar-besarkan, maka tindakan Karpal itu bukanlah sesuatu yang perlu dibincangkan sangat.

Sumber: Utusan

Inilah dia Melayu yang sanggup memandang dengan mata sebelah isu berkenaan institusi raja di Malaysia. Dah la Melayu, sanggup ketepikan keutamaan adab dan kesopanan dalam Melayu terutama sekali terhadap raja-raja hanya kerana tak nak kecikkan hati si Karpal Singh. Malah boleh pula dianggap remeh apabila menyatakan jika perkara ini tidak dibesarkan maka ia tidak menjadi isu. Ini adalah ISU penting! Sedar ke yang diselar itu Ketua Agama Islam dan Ketua Adat Melayu? Jika isu ini tidak diutarakan maka makin besarlah kepala si Karpal Singh tu!

PAS dan DAP hanyalah pakatan retorik di Perak


Bagi saya pakatan dari 2 parti pembangkang yang diikati melalui PKR yang sangat berbeza dasar dan hala tujunya tidak akan bertahan lama. Ramai penyokong2 mereka megeluarkan kata2 supaya pakatan ini diberi peluang untuk mentadbir terutamanya di negeri Perak. Bagi saya kata2 itu seolah2 harapan yang tidak akan kunjung tiba kerana saya yakin ianya hanyalah pakatan yang rapuh yang dibina atas KETAMAKAN KUASA! Mereka yang berharap itu pula hanyalah mat jenin yang tidak nampak kesulitan yang bakal berlaku dalam pakatan tersebut (Melayu lah terutamanya).

Mengapa saya berkata begini seolah2 berdoa pakatan ini tidak akan berjaya? Saya bukannya pak dukun yang boleh meramal masa hadapan tetapi saya, rakyat yang menetap di Negeri Perak ini, sudah tentu nampak akan kerapuhan yang ditunjukkan sejak ingin menubuhkan kerajaan negeri setelah PRU-12.

Mungkin ramai yang tidak ingat apabila DAP, PAS dan PKR (31 kerusi) bergabung untuk mengatasi kerusi BN (28 kerusi). Gabungan mereka itu dibuat sejurus melihat mereka boleh menubuhkan kerajaan negeri untuk memerintah. Malah DAP (18 kerusi) yang memenangi paling banyak kerusi berbanding PAS (6 kerusi) dan PKR (7 kerusi) sudah perasan yang mereka dapat melantik menteri besar di kalangan pemimpin mereka. Namun perlu diingat, mereka ini sebenarnya masih belum lagi mempunyai gabungan yang rasmi seperti BN yang ditubuhkan melalui undang2. Maka apakah mereka ini? Bagi saya hanyalah gabungan GILA KUASA.

Seterusnya ingin saya singkap sedikit kejadian apabila menteri besar Perak perlu terdiri daripada orang Melayu Islam menurut undang2 tubuh negeri Perak. Lim Kit Siang lah makhluk yang mengajak memboikot perlantikan MB Perak oleh istana Perak. Ini adalah satu penghinaan kepada insititusi raja Perak. Lupakah anda semua? Namun begitu si Lim ni jugak ada meletakkan harapan supaya MB Perak dilantik dikalangan DAP kerana ada klausa dalam perlembagaan negeri Perak bahawa Sultan boleh melantik sesiapa sahaja yang baginda berkenan. Wahai orang Perak, bersyukurlah kerana Sultan kita ini bijaksana sekali. Bagi orang PAS, jangan nak perasan yang Sultan Perak pilih wakil PAS untuk jadi MB bukan kerana baginda berkenan tapi kerana kamu tu Melayu Islam.

Saya ingin berkongsi satu perkara mengenai PAS ni. Pada 9 Mei yang lepas saya mendengar khutbah Jumaat di sebuah masjid yang saya sudah tahu digunakan PAS untuk menyampaikan dakyah politik mereka. Saya tetap datang untuk bersolat di masjid tersebut kerana saya berniat ingin bersolat dan kerana mereka itu Islam. Yang bezanya hanyalah perbezaan politik. Maka seperti biasa saya ke masjid dan mendengar khutbah. Malangnya setelah mereka menguasai Perak, habis khutbah jadi medan politik. Memang ada pesanan2 berbentuk akhirat tetapi semua menjurus kepada betapa betulnya rakyat Perak memilih PAS. Walhal di Perak 6 kerusi sahaja yang PAS menang. Tetapi agenda sebenar mereka menggunakan masjid adalah untuk mengukuhkan kedudukan mereka yang memang tidak kuat di Perak ini. Kome ingat orang Perak ni bodoh ke? Saya melihat disekeliling saya. Rata-rata kurang selesa dengan “khutbah” yang disampaikan oleh khatib yang kuat benor suaranye. Macam sampai nak hilang suara dia ber”khutbah”.

Khatib juga ada memberitahu mengenai Qada dan Qadar. Memang benar sesiapa yang tidak beriman kepada Qada dan Qadar terpesong akidahnya kerana ia adalah sebahagian dari Rukun Iman. Cuma yang peliknya lantang khatib ini menyuarakan agar taat kepada MB baru ini kerana sudah Qada dan Qadar memilih Nizar menjadi MB. Ok, saya setuju itu adalah Qada dan Qadar kerana sebelum perlantikan dibuat saya pun tidak tahu siapa yang bakal jadi MB Perak. Beberapa kali ditekankan supaya mentaati pemimpin ini kerana beliau Melayu, beragama Islam (pelik juga tiba2 khatib ni boleh pulak tekankan “Melayu” kerana PAS setahu saya tidak gemar memperjuangkan bangsa2 ni). Tapi kenapa tak tekankan Qada dan Qadar bahawa Pak Lah yang juga Melayu beragama Islam perlu ditaati? Pelik benor. Yang nyata dan jelas sekali di sini mereka betul2 menggunakan masjid untuk mengukuhkan kedudukan mereka di Perak sehinggakan seolah2 memberi ketakutan kepada orang Perak bahawa matikah mereka dalam Islam jika tidak mentaati pemimpin dan pelbagai lagilah sehinggakan kepada pendidikan sekarang ini pun dikatanya tidak Islamik. Belajar Fizik pun Islamik juga kerana mengajar kita Law of Nature iaitu Law yang dicipta oleh Yang Maha Kuasa. Ni lagi satu, siapa mereka yang menentukan seseorang itu mati dalam Islam atau tidak? Walaupun seseorang itu kuat amalannya tetapi apabila mati yang tahu tetap hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Mengenai Islamik pula, pakatan mereka dengan kafir Harbi DAP tu apa dia? Islamik ke? Tak pulak mengaku Qada dan Qadar yang mereka berpakat dengan kafir Harbi untuk menjatuhkan saudara se-Islam. Jelas dan terang PHD mereka terhadap parti keris di bendera itu.

Sebenarnya saya nak sambung dengan kenyataan2 dari DAP yang menunjukkan mereka ini tidak akan sama sekali dapat membuat pakatan yang kukuh dengan PAS. Saya akan sambung di dalam entri selepas ini.

Pembaca sekalian fikir-fikirkan lah ye. Ni soal negeri Perak khususnya ye.

Sunday, May 11, 2008

Alahai....sunyinya mereka


Lupa pulak kat mereka berdua ni. Mana mereka berdua ini diketika sahabat baik mereka Karpal Singh lantang menyelar Ketua Agama Negeri Perak iaitu Sultan Azlan Shah yang mengarahkan MB Perak DS Nizar menarik balik penukaran Datuk Jamry Suri?

Oh ya. Mereka tak mahu sahabat mereka Karpal Singh kecik hati. Takpela biar raja Melayu diselar oleh kafir Harbi, ditentang oleh kafir Harbi, asalkan mereka berdua tak kecikkan hati sahabat baik mereka si Karpal Singh.

Sungguh mereka jika sayangkan Melayu dan ISLAM, kenapa berdiam diri!!!!????

Friday, May 9, 2008

Salahkan media pulak


Husam salahkan media

KOTA BAHARU 8 Mei - Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang semalam mengelak daripada mengulas isu pengerusi DAP, Karpal Singh mempertikaikan kuasa sultan, hari ini menyalahkan media yang menyebabkan isu itu menjadi besar.

Beliau berkata, isu itu tidak akan menjadi besar jika media tidak memberi perhatian atau liputan meluas mengenainya.

"Isu Karpal (Singh) ini kalau media tak layan, tak ada apa pun, sepatutnya media jangan terlalu ikut rentak Karpal," katanya kepada pemberita selepas merasmikan projek Homestay di Pantai Mek Mas, di sini hari ini.

Tiga penduduk kampung berkenaan dipilih untuk menjadi pemilik tiga buah rumah untuk program homestay itu yang dibina kerajaan Kelantan dengan kos kira-kira RM38,000 sebuah.

Semalam, Husam dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Mat mengambil pendekatan tidak memberikan sebarang ulasan berhubung tindakan Karpal Singh yang mempersoalkan kuasa Sultan Perak.

Karpal Singh semalam berkata, beliau tidak berniat menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah ketika membuat kenyataan mengenai campur tangan istana dalam isu pertukaran Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP), Datuk Jamry Sury yang dianggapnya sebagai urusan pentadbiran kerajaan negeri.

Justeru, anggota Parlimen Bukit Gelugor itu memberi amaran kepada para pemimpin Umno supaya jangan mempolitikkan kenyataannya yang berdasarkan undang-undang itu sehingga menjadi isu perkauman.

Sementara itu Husam berkata, media sepatutnya memberi fokus kepada isu dan agenda negara yang lebih besar bukannya memainkan polemik yang didakwanya hanya untuk menutup kelemahan kerajaan pusat terutama selepas kalah teruk pada pilihan raya umum lalu.

- Bernama

---------------------------------------------------------

Bila depa cakap tak keluar tv, kenyataan depa tak keluar surat khabar, habis dihentamnya tiada kebebasan media. La ni media paparkan keangkuhan si harbi Karpalakhanat Singh, dah la mereka diam membisu, tak mau komen apa2 tetapi yang lebih jeleknya media pulak dipersalahkan.

Membisu atau terus terbisu?


Nizar membisu

IPOH 8 Mei - Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini mengambil sikap berdiam diri dengan tidak menyatakan sebarang pendirian terhadap kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mempertikaikan kuasa Sultan Perak dalam isu pertukaran Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP).

Ketika diminta menyatakan pendirian berhubung perkara itu beliau hanya menjawab: ''Tiada, tiada, tiada, tiada komen, tiada kenyataan daripada saya.''

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini hari ini.

Meskipun didesak oleh para wartawan, Mohammad Nizar tetap mengelak untuk memberikan sebarang komen.

Semalam, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pangkor, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir meminta Menteri Besar menyatakan pendirian kerajaan negeri terhadap sikap biadap Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mempertikaikan kuasa Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Ini kerana katanya, seluruh rakyat yang menghormati institusi raja terluka dengan sikap Karpal mempertikaikan kuasa Sultan Perak dan Raja Muda, Raja Dr. Nazrin Shah secara terbuka.

Tindakan Karpal menyanggah titah Sultan Perak menunjukkan keperibadian beliau tidak terdidik dengan sosio-budaya dan sistem berkerajaan yang diwarisi turun temurun di negara ini.

Malah, apa yang paling dikesali, katanya, Karpal mengkritik Sultan Perak yang pernah menyumbangkan jasa besar dalam perundangan negara dan disegani seluruh masyarakat.

Sementara itu, Mohammad Nizar juga memberitahu, beliau belum mendapat perkenan Sultan Perak untuk menghadap memohon ampun berhubung tindakannya yang membelakangkan baginda ketika mengarahkan pertukaran Pengarah JAIP.

''Saya belum mendapat perkenan untuk menghadap baginda dan tarikhnya juga belum ditetapkan," katanya.

--------------------------------------------------------

Kenapa beliau senyap membisu? Kenapa beliau tidak komen apa2? Oh, lupa pulak. Ada orang "Roket" yang sedia menembak "Bulan" yang beliau duduki jika bersuara mengecam Karpalakhanat Singh. Oh, lagi satu, Harakah Daily pula hanya mengeluarkan cerpen pendek bertajuk " Si penderhaka yang mahu membela istana" yang sudah tentu nampak sekali ingin menyasarkan pemikiran pengikut2 "Bulan" supaya mereka tidak tertanya2 mengapa kepala2 "Bulan" tidak bersuara melawan Karpalakhanat Singh.

Malah ada juga rencana yang dikeluarkan bertajuk "Tangan ghaib di sebalik tabir istana Perak?" yang cuba menunjukkan atau menimbulkan persoalan kepada pembaca bahawa keputusan Istana Perak ada golongan "Keris" yang pengaruhi. Namun begitu si penulis "Bulan" tersebut hanya mengeluarkan persoalan tanpa jawapan. Dia ingat rakyat bodoh?

Yang jelas: Mereka pandai berdolak-dalik untuk mengelak daripada melukakan hati rakan baik "Roket" mereka. Ikatan mereka dengan harbi cuba untuk disembunyikan tetapi rakyat bijak kerana sudah terang lagi bersuluh di depan mata rakyat yang si harbi "Roket" mengecam ketua agama kita!

Thursday, May 8, 2008

Himpunan Dalil Pas


Artikel asal dari Pembela Melayu.



Berikut adalah himpunan dalil yang menunjukkan PAS adalah antara perkara-perkara ajaib di dunia ini, di samping Taj Mahal dan Piramid;

PADA MULANYA…

1 Kata PAS: UMNO menjadi kafir kerana berkerjasama dengan parti-parti kafir seperti MIC dan MCA. “Sesiapa yang reda dengan kufur maka dia menjadi kufur..” (Kuliah Di Marang 1983)

KEMUDIANNYA..

PAS berkerjasama dan berpelukan dengan DAP dan calon-calon bukan Islam dalam pilihanraya ke-11 & 12.

PADA MULANYA…

2 Kata PAS: “Haram orang Islam memangkah calon yang kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”.

KEMUDIANNYA..

Dalam pilihanraya ke-12 PAS meminta ahli-ahlinya memangkah calon bukan Islam dari parti PKR dan DAP. Bahkan PAS meredai Guan Eng sebagai pemimpin mereka di P.Pinang.

PADA MULANYA…

3 PAS kata: “Kerajaan BN adalah kerajaan mungkar kerana membiarkan kilang-kilang arak dan kelab-kelab malam beroperasi”

KEMUDIANNYA..

Selepas PAS dan rakan-rakan menang di Selangor, mereka tidak pula membantah kilang-kilang arak yang besar-besar di negeri itu seperti Carsberg di Shah Alam dan Kelab The Ship yang PAS begitu marah pada masa lalu.

PADA MULANYA…

4 PAS kata kepada Pak Lah semasa beliau TPM diarahkan mengawal virus JE: “Badawi di arab jaga unta, badawi di Malaysia jaga ?!@#$@#”

KEMUDIANNYA..

Kerajaan Selangor yang disertai oleh PAS cuba mengendalikan urusan ?!@#$@# bahkan mencanggihkan ladang ?!@#$@#, tak pulak PAS kata kerajaan mereka ‘kerajaan ?!@#$@#’.

PADA MULANYA…

5 PAS kata: Tun Dr. Mahathir firaun, thaghut, dosanya tidak terampun, perosak negara, kejam dan berbagai lagi.

KEMUDIANNYA..

Bila Tun Tun Dr. Mahathir kritik Pak Lah, PAS puji Tun Dr. Mahathir, ada pemimpin pemuda PAS yang cium tangan Tun Dr. Mahathir semasa dia ceramah di Tmn Melewar. PAS kata: “Tun Dr. Mahathir bijaksana, negarawan terbilang, sangat berjasa, kuat memikirkan kepentingan negara, Malaysia memerlukan orang seperti Tun Dr. Mahathir bukan Pak Lah”.

PADA MULANYA…

6 Masa Anwar Ibrahim duduk dalam UMNO, PAS kata: “Anwar munafik, pengkhianat agama, jual agama, berpura-pura…”

KEMUDIANNYA..

Bila Anwar kena pecat, PAS kata: “UMNO buang Anwar sebab dia pejuang Islam, dia memerangi rasuah dan itu tandanya UMNO anti-Islam”.

PADA MULANYA…

7 Masa Anwar dituduh dengan tuduhan seks, PAS kata: “Dalam Islam tidak boleh tuduh orang dengan tuduhan seks, melainkan kena ada empat orang saksi”. Macam tu juga depa kata semasa Mat Sabu dituduh berkhalwat.

KEMUDIANNYA..

Bila PAS ceramah, ramai penceramah PAS tuduh pemimpin UMNO dengan tuduhan seks dan berbagai, PAS kata: “Ini tujuannya untuk menegakkan Islam iaitu Amar Makruf dan Nahi Mungkar..”

PADA MULANYA…

8 PAS kata: “Sesiapa yang menolak hudud kerana masyarakat majmuk maka dia menjadi kafir”

KEMUDIANNYA..

PAS Kedah yang baru memerintah kata: “Kedah tidak boleh buat macam Kelantan dalam semua benda seperti tutup pusat judi, sebab di Kedah ramai orang bukan Islam, bukan macam Kelantan.

PADA MULANYA…

9 PAS kata: “Bersekongkol dengan parti politik yang tidak bepegang dengan dasar Islam jadi sesat atau kufur”.

KEMUDIANNYA..

PAS berkawan dan berjihad bersama PKR. Bahkan PKR yang memimpin PAS sekarang, sedangkan parti Anwar itu tidak pun menyebut dalam perlembagaannya Islam sebagai dasar.

PADA MULANYA…

10 PAS kata: “Kerajaan yang tidak berusaha menjalankan hukum hudud adalah kerajaan yang Quran kata: “Sesiapa yang tidak berhukum dengan hukum Allah, maka mereka adalah orang-orang kafir”.

KEMUDIANNYA..

PAS Kedah kata: “Hudud tidak termasuk dalam keutamaan kerajaan PAS Kedah” (Azizan Razak)

PADA MULANYA…

11 PAS kata: “UMNO mungkar sebab benarkan pembinaan kuil-kuil yang banyak, terutama Batu Caves”.

KEMUDIANNYA..

PAS Kelantan telah izinkan tokong Buddha tidur yang terbesar di Asia.

PADA MULANYA…

12 PAS kata: UMNO mungkar sebab benarkan geng-geng libaral yang menghina Islam menulis dalam surat khabar seperti Astora Jabat, SIS dan lain-lain.

KEMUDIANNYA..

Harakah benarkan Raja Petra yang selalu mempertikaikan Islam menulis dalamnya. Hanya kerana Raja Petra menghentam kerajaan.

PADA MULANYA…

13 Amanat Hadi kata: Menentang UMNO adalah jihad dan jika mati syahid sebab UMNO tak pakai undang Islam memerintah.

KEMUDIANNYA..

PAS perintah Kelantan dah 18 tahun, Trengganu 4 tahun dan sekarang Kedah, Perak dan Selangor, dan sekarang kata undang-undang hudud bukan keutamaan PAS. Apakah jika menentang PAS sekarang adalah jihad dan syahid?

PADA MULANYA…

14 PAS kata: UMNO tak amanah kerana telah hilangkan banyak duit negara

KEMUDIANNYA..

PAS telah lesapkan banyak duit koperasinya sendiri Ko-Hilal. Ahli-ahli koperasi itu semua maklum hal tersebut, wang mereka hilang entah ke mana?

PADA MULANYA…

15 PAS kata: “Tidak boleh berkerjasama dengan UMNO sebab UMNO tolak Islam”

KEMUDIANNYA..

PAS kerjasama dengan DAP yang selalu dok kata: “Kami menentang negara Islam” (Kit Siang). Bahkan PAS Perak kata: “Kerjasama dalam kerajaan bersama DAP, lebih mulia dari berkerjasama dengan UMNO”.

PADA MULANYA…

16 PAS kata: “UMNO tak layak mengaku nak Islam sebab UMNO tidak mempunyai ciri-ciri Islam yang sepatutnya”

KEMUDIANNYA..

PAS sekarang berkempen mengwar-warkan bahawa pimpinan tertinggi mereka yang disanjungi di Penang iaitu Lim Guan Eng ingin meniru khalifah Umar bin Abdul Aziz. Apakah iman Guan Eng begitu suci dan sempurna bagi PAS. Mungkin lepas ini PAS akan beritahu bahawa Guan Eng kuat sembahyang tahajud macam khalifah Umar bin Abdul Aziz.

PADA MULANYA…

17 PAS kata: “UMNO tidak mahu cegah mungkar masa memerintah”

KEMUDIANNYA..

PAS hanya mendiamkan diri dengan berbagai pusat-pusat mungkar yang ada di Perak, Selangor dan Kedah.

PADA MULANYA…

18 PAS kata: “Tidak boleh wujudkan jemaah Islam yang lain selain PAS yang merupakan jemaah pertama di Malaya. Mereka yang wujud itu adalah penentang gerakan Islam” (Ketua Dewan Ulama PAS, Harun Taib).

KEMUDIANNYA..

PAS meredai kewujudan parti-parti lain seperti PKR, Semangat 46, bahkan berkerjasama dengan begitu erat dengan mereka. Kanapa boleh? Kenapa tak suruh masuk PAS saja?

PADA MULANYA…

19 Semasa berkerjasama dengan Parti Semangat 46: PAS memuji-muji Tengku Razali, Rais Yatim dengan pujian yang sakan tentang kebijaksanaan mereka. Bahkan PAS bertakbir dalam majlis mereka.

KEMUDIANNYA..

PAS kutuk depa semua dan kata macam-macam. Sedangkan dulu puji sakan dan berlebih-lebihan. Mereka memang asal dari UMNO, adakah PAS lupa? Apakah selepas ini PAS juga akan mengutuk PKR dan DAP jika kerja sama itu gagal?.

PADA MULANYA…

20 PAS kata: Tidak boleh berpakat, atau cenderung hati dengan orang kafir yang menentang Islam. Itu boleh batal Islam

KEMUDIANNYA..

PAS menerusi PKR berbaik-baik dengan pemimpin HINDRAF yang menentang keistimewaan Islam dalam negara ini. Bahkan PAS kata: “Kita tidak berminat menentang Hndraf, itu hak mereka untuk berdemonstrasi” (Harakah)

PADA MULANYA…

21 PAS kata haram menyertai UMNO atau tolong UMNO sebab dasar mereka tak Islam.

KEMUDIANNYA..

PAS tak marah pula orang sertai PKR dan DAP, bahkan PAS tolong mereka supaya menang dalam PRU ke-12.

Wednesday, May 7, 2008

Lihatlah sikap begini


Tak habis-habis dengan sikap nak menyalahkan orang lain. Lihatlah gambar yang saya letak di entri ini yang saya ambil dari Harakah Daily. Pool yang dikeluarkan jelas menunjukkan sikap tuding jari orang "Bulan" terhadap masalah-masalah yang berlaku di dalam negara kita. Kenapalah masih lagi nak mengajak rakyat di negara kita mengenai sikap salah-menyalah ni?!

Wahai sahabat pembaca. Mari kita ubah sikap buruk tersebut. Kita ubah dari sikap "salah siapa?" kepada "bagaimana nak selesaikan masalah bersama2".

Sekian.

I.S.A - kenapa perlu takut?

I.S.A. Ya, sudah tentu ramai yang menentang akta ni. Ya, sudah tentu yang menentang ni kita mungkin boleh kategorikan kepada:

1. Kerana kasihan kepada keluarga yang ditahan.
2. Kerana hanya nampak I.S.A tu adalah tindakan ganas.
3. Kerana "Human Rights" (ptuiihhh!).
4. Kerana perjuangkan "demokrasi" dan "free of speak" (hmmphhh).
5. Kerana nak HAPUSKAN akta ni dan boleh teruskan menghasut dan buat HURU-HARA.

Pembaca sekalian, ya, huru-hara. Anda semua suka negara kita kucar-kacir? Suka bila negara kita mempunyai seorang mangkuk yang hanya bercakap dan membuat provokasi serta demonstrasi sehingga membahayakan rakyat, adakah itu satu bentuk "demokrasi"? Mengeluarkan kata-kata yang menghasut dan boleh mencetuskan ketegangan kaum sehingga boleh mengakibatkan negara kacau-bilau, itu yang pembaca sekalian mahu?

Pembaca sekalian, saya yakin anda semua waras untuk menilai akta tersebut. Ia perlu dipandang luas demi kepentingan negara terutama sekali keharmonian rakyat dan keamanan negara terjaga.

Kasihan pada keluarga? Ya, saya pun kasihan. Tapi kalau kasihan dan melepaskan tahanan ISA, dibiarkan membuat huru-hara dan kacau-bilau hasil dari kehebatan mereka mengeluarkan hasutan dan provokasi, tak kasihan kat negara kita sendiri? Yang dapat kesannya bukannya keluarga si durjana tapi keluarga dan masyarakat di seluruh Malaysia.

Tu baru yang buat hasutan. Belum lagi yang terer buat bom dan sebagainya. Eh takpela, lepaskanla mereka, takpe, negara kita ni aman dah. Takdenye depa nak buat gitu. Hmmm....

Fikir-fikirkanlah untuk kebaikan Malaysia.

Wahai HarakahDaily, ngape senyap je?


Saya bersetuju dengan entri dari Pembela Melayu yang menyatakan di HarakahDaily tiada langsung pengupasan mengenai Karpalakhanat Singh yang menyelar Sultan Perak, yang juga selaku Ketua Agama negeri Perak tetapi di HarakahDaily diam membisu dan hanya menceritakan perihal UMNO sahaja. Yang buruk2 pulak tu. Ini ke dinamakan "membangunkan Islam". Pembaca sekian fikirkanlah sendiri. Bukan hak saya untuk menghakimi dan memaksa pembaca sekalian untuk menerima pandangan saya. Tapi saya yakin kepada Melayu yang benar2 sayang bangsa dan agama boleh menerima pendapat saya malah mereka boleh mengutarakan lagi pendapat yang lagi hebat.

Sedikit sisipan dari blog Pembela Melayu daripada entri yang bertajuk HarakahDaily Menipu Pembaca Mereka, Karpal Singh capai objektif:

Berita yang mendapat tempat di banyak media alternative dan disiarkan pertama kali oleh MalaysiaKini dan diulas oleh saya di bawah tajuk DAP Desak PAS gugur Negara Islam tidak mendapat tempat langsung di dalam HarakahDaily edisi Internet. Sehari selepas itu, Wan Azizah pula membuat kenyataan yang dipetik oleh MalaysiaToday mengatakan tidak masuk akal untuk PAS menubuhkan Negara Islam di Malaysia turut diulas oleh saya di bawah tajuk “Tidak Masuk Akal Tubuh Negara Islam“. Malah, isu Karpal Singh menolak Negara Islam menjadi isu polis apabila PAS Johor menghalalkan darahnya.

Dari sisipan diatas pembaca sekalian diajak berfikir tindak tanduk orang "Bulan" tersebut. Kenapa masih berdiam diri seolah2 tidak kisah apa yang kafir HARBI dengan beraninya mengeluarkan kenyataan dengan gah dan sombong sekali? Wahai "Bulanlings" (macam "Earthlings"), kemana anda semua? Bisu dah?

Sedarkah kenyataan si Karpalakhanat Singh tu bermakna menyelar Ketua Agama kita dan menghentam agama Islam?

Pembaca sekalian boleh membaca entri penuh dari Pembela Melayu di sini :

HarakahDaily Menipu Pembaca Mereka, Karpal Singh Capai Objektif

Kafir HARBI














Apa itu kafir HARBI?

Kafir HARBI ialah bukan penganut Islam menetap di sebuah negara diterajui pemimpin Islam, tapi kafir ini menentang Islam dan undang-undang yang ditetapkan.

Secara mudah : Kafir yang menentang Islam.

Faham?

HARBI juga merupakan lakhanat yang tidak mempunyai hak hinggakan tidak mempunyai hak untuk hidup di teritori Islam.

Kafir yang sebaliknya pula dipanggil kafir Zimmi. Kafir Zimmi ialah kafir yang tidak menentang Islam. Mudah sahaja.

Pembaca sekalian, kafir HARBI di negara kita makin lantang menyuarakan suara. Sedarkah pembaca sekalian kafir HARBI ini sangat bencikan Islam? SEDARKAH?

Dulu ada orang kat "Bulan" kecoh nak buat negara Islam, si HARBI ni cakap "langkah mayat aku dulu baru buat negara Islam". Ada lagi dari seorang HARBI cakap "Kita mahu mewujudkan negara pelbagai kaum dan agama, bukan negara Islam yang diperjuangkan PAS" - Dr Chen Man Min, Penasihat DAP, Berita Harian, 15 Disember 2001.

Hah, dah terbuka pulak sape orang "Bulan". Orang "Roket" pulak tak nak pergi "Bulan". Sekarang pulak depa berpeluk-peluk mesra bagaikan roket yang terpacak kat bulan bila mendarat.

Pembaca sekalian, cuba fikirkan, pekejadahnya depa ni yang berlainan dasarnya ni boleh pulak bergabung tenaga nak "membentuk" kerajaan?

Pembaca sekalian fikirkanlah sendiri apabila orang "Keris" telah dikafirkan oleh orang "Bulan" kerana "bersekongkol" dengan kafir (yang sebenarnya zimmi kerana mengakui kepemimpinan Islam oleh orang MELAYU YANG AGAMANYA ISLAM) sekarang orang "Bulan" pula bersekongkol dengan kafir yang terang-terangan meminta orang "Bulan" mengenepikan dasar mereka untuk membina negara Islam?

Pembaca sekalian, ada beberapa perkara lagi yang ingin saya bincangkan tapi saya biarkan dulu pembaca sekalian memikirkan persoalan saya di perenggan di atas.

Tuesday, May 6, 2008

Karpal melampau


Melampau, biadab....dan pelbagai lagi cercaan yang saya ingin lontarkan terhadap kafir HARBI yang bernama KARPAL SINGH. Tiada rasa hormat langsung kepada institusi raja di Malaysia dan terbaru ini beliau menyelar tindakan Sultan Azlan Shah yang mengarahkan MB Perak menarik semula arahan menukarkan Datuk Jamry Sury dari Pengarah JAIP ke SUK negeri Perak. Pembaca sekalian boleh membaca di web Utusan dan nilai sendiri jika sayangkan Melayu (klik disini).

Friday, May 2, 2008

Gila kuasa kot suka-suka je nak belakangkan Sultan


Saya rasa agak janggal bila MB Perak, Datuk Seri Nizar mengarahkan pertukaran 24 jam kepada Pengarah Jabatan Agama Islam Perak, Datuk Jamry Sury. Adakah MB "kesayangan" Pakatan Rakyat tu "gila kuasa", "autokratik" dan sebagainya? Saya merasakan tahukah MB Perak tu lapisan undang-undang di negeri tersebut? Atau dah jadi sengal sebab kabur mata dapat KUASA?

Tindakan beliau seperti mengundang bom ke laman rumah sendiri. Sekarang Sultan Perak dah mengarahkan semula beliau menarik balik arahan tersebut kerana sudah terang lagi bersuluh perkara mengenai hal ehwal agama di bawah Sultan. Malahan hal ehwal agama di negara Malaysia ini di bawah Agung kita. Wahai MB Perak, tak kan tak nampak kot?

Saya hendak anda semua fikirkan bersama, mengapa tanpa ada sebab kukuh (ataupun ada tapi tidak mahu memberitahu media) mengarahkan pertukaran tersebut? Siapa Raja sebenarnya ni? Konfiuslah saya (sarcasm). Ataupun exco2 "hebat" di belakang MB Perak sekarang (kafir2 HARBI tu) yang menekan beliau? Hmm?

Anda sebagai pembaca fikir-fikirkanlah. Saya memang terkilan dan sakit hati. Di bawah ada satu petikan dari Istana Perak yang saya ambil dari Utusan:

“Sebarang perbuatan dan tindakan yang dilakukan tanpa terlebih dahulu
mendapat perkenan Sultan Perak dan Raja Muda dianggap telah membelakangkan
kedudukan Sultan sebagai ketua agama Islam dan Raja Muda Perak selaku Yang
Dipertua MAIAMP.”

Pembaca sekalian, sebagai MELAYU, fikir-fikirkanlah.