Sunday, July 27, 2008

Apa yang kafir harbi tidak mahu berlaku? Perpaduan umat ISLAM.

Umat Islam yang bersatu akan membentuk satu pakatan yang lebih kuat dan utuh di Malaysia ini. Apabila UMNO dan PAS berjumpa dan berbincang atas dasar kesepakatan dan perpaduan ummah, berjumpa atas dasar menguatkan bangsa Melayu, kedua-duanya dilabel 'racist' oleh kafir harbi. Perkara beginilah yang menjadi mainan kafir harbi untuk menggagalkan pertemuan antara dua parti Melayu Islam untuk bersatu-padu.

Saudara-saudaraku sekalian, kita bersatu untuk menguatkan bangsa Melayu dan seterusnya menegakkan agama suci Allah di bumi Malaysia ini, tetapi tiada langsung niat untuk mengenepikan kepentingan dan hak bangsa lain yang bukan Islam kerana agama Islam tidak mengajar kita untuk menyisihkan mereka. Tetapi awas saudara-saudaraku sekalian, awas dengan permainan dan penglabelan 'racist' oleh kafir harbi yang sememangnya tidak mahu sama sekali melihat Melayu Islam bersatu. Jangan kita dibuai oleh permainan mereka itu sehingga kita sendiri melabelkan bangsa kita 'racist'.

DAP selar PAS

Monday, July 7, 2008

Perhimpunan protes yang sia-sia

najib

Perhimpunan Protes Sejuta Rakyat-Protes Sampai Turun yang dikendalikan pakatan pembangkang hanyalah perbuatan yang sia-sia. Yang turun hanyalah penyokong fanatik pakatan pembangkang yang rata-ratanya menurut sahaja atau menganggap apa yang dilakukan pembangkang betul belaka.

Malah disebalik alasan sekatan jalan raya oleh polis menyebabkan target mereka untuk mencecah sejuta orang gagal, mereka pula dihidangkan dengan londeh seluar dan tonggeng punggung. Ianya memalukan, dan juga mungkin melucukan.

Terbit persoalan ringkas di fikiran saya, bukan sahaja protes ini sia-sia, tetapi juga menyusahkan rakyat lain terutama sekali apabila kesesakan lalu lintas berlaku, malah protes ini juga adalah protes terhadap kenaikan harga minyak, persoalannya, tidakkah perbuatan mereka yang menyertai protes itu juga sia-sia dan membazirkan minyak kenderaan mereka? Bukan itu sahaja, malah tindakan protes itu juga menyusahkan pengguna jalan raya lain dan membazirkan minyak orang ramai yang lalu-lalang tetapi tersekat kerana kesesakan. Fikirkah mereka perbuatan menyertai protes tersebut sia-sia sahaja?

Tuesday, July 1, 2008

Sudahlah gelabah, dituduhnya konspirasi jatuhkan kariernya

Si Anwar Menggel (baca:menggelabah) ini memang bijak mengatur skrip drama malah drama yang dilakonkannya sangatlah berkesan kepada penyokong-penyokong taksubnya yang hanya pasti si Anwar ini sahaja yang benar, tiada yang benar melainkan apa yang keluar dari mulut si Anwar Menggel ini sahaja.

Tindakan memalukan negara sudah tentu tidak boleh diterima. Meminta ihsan duta Turki untuk mendapatkan perlindungan juga meletakkan imej negara sebagai tidak selamat dan pembunuhan pemimpin berlaku dengan senang-lenang. Malah ia melibatkan negara lain maka sudah tentu perkara ini tersebar di serata dunia membawa imej Malaysia yang negatif. Memalukan. Lebih dari itu, si Anwar Menggel ini pula dengan sukacitanya mengatakan kedutaan Turki menjemputnya ke tempat mereka untuk memberi perlindungan, walhal ianya adalah sebaliknya, kedutaan Turki menyatakan bahawa mereka tidak menjemput si Anwar Menggel datang ke tempat mereka kerana dia sendiri datang ke kedutaan Turki tersebut dan mereka hanya menerima si Anwar Menggel masuk atas dasar kemanusiaan. Satu putar belit yang sangat jelas dibuat oleh si Anwar Menggel ini.

Jika si Anwar Menggel ini sungguh benar tidak melakukan perbuatan "itu" terhadap Mohd Saiful, mengapa dengan tiba-tiba melahirkan ketegangan mengatakan bahawa ada konspirasi untuk menghapuskan karier politiknya dan dia mungkin akan dicederakan atau dibunuh oleh ejen Barisan Nasional berdasarkan maklumat sumber kerajaan dan perisik tentera, kononnya.

Sekarang pula Amerika menyibuk memberi amaran kepada Malaysia supaya jangan membuat sebarang tindakan berunsur politik terhadap sebarang penyiasatan dan perbicaraan yang bakal melibatkan kes perbuatan "itu" oleh si Anwar Menggel terhadap Mohd Saiful. Ini apa ke halnya pula Amerika menyibuk? Kes yang macam-macam di Malaysia ni tiada pulak nak menyibuknya. Pelik, bukan? Ini seolah-olah ingin memastikan si Anwar Menggel terselamat daripada perbicaraan yang kononnya "tidak adil". Sungguh meragukan.