Friday, August 22, 2008

Gus Dur sokong Anwar Ibrahim

Gus Dur telah menerima Medal of Valor dari Simon Wiesenthal Center (SWC), badan hak asasi manusia antarabangsa Yahudi yang berpengkalan di Los Angeles. SWC juga adalah badan yang pro zionis (itu sudah tentu). Mengapa Gus Dur menerima penghormatan yang sebegini tinggi?



Medal of Valor jika di dalam Tentera Israel, adalah pingat tertinggi yang diberikan untuk pejuangnya yang mati memperjuangkan Zionis. Begitu hebatnya penghormatan yang diberikan oleh SEC kepada Gus Dur kerana beliau dianggap seorang yang sangat berani membela kepentingan Zionis di negara majoriti Muslim terbesar, Indonesia.


Gus Dur menyatakan sokongan yang tinggi kepada Anwar yang bertanding untuk Parlimen Permatang Pauh. Gus Dur yang merupakan pemimpin bermasalah di Indonesia dan juga penerima pingat Zionis ini menyokong Anwar dan juga rakan baik kepada Anwar. Apakah maksud sokongan tersebut? Mungkinkah Anwar juga akan menerima pingat yang sama selepas ini?




Sunday, August 10, 2008

Istimewanya dia kepada 'A-mereka' itu

Istimewanya si dia ni sehinggakan ada special page untuk kes-kes yang dihadapinya. Sayang benor 'A-mereka' kepada si dia ni.

special page kes anwar msn