Monday, March 23, 2009

Wajarkah Nizar Menjadi Calon P.059?

1. Setelah pemergian mengejut wakil rakyat Bukit Gantang daripada PAS, DAP telah mencadangkan Nizar untuk menjadi calon bertanding di Bukit Gantang.

2. Namun, ia ditentang dan tidak dipersetujui oleh Mursyidul Am PAS, Nik Aziz. Nik Aziz mengatakan Nizar tidak boleh melakukan 2 kerja pada masa yang sama iaitu menjadi "Menteri Besar" dan juga wakil Parlimen, walaupun Nizar bukan lagi MB Perak.

nizar

3. Sekarang Nizar telah pun diumumkan untuk menjadi calon P.059 Bukit Gantang. Ini bermakna cita-cita DAP untuk berkuasa dibelakang seorang Melayu yang mereka perkudakan mendapat satu langkah kehadapan.

4. Persoalannya, wajarkah Nizar menjadi calon di P.059. Sudah tentu tidak wajar, kerana memenangkan Nizar akan memenangkan DAP yang terang-terangan menolak Islam dan menghina Islam.

5. Pengundi di Bukit Gantang, terutamanya Melayu, perlu menolak Nizar bulat-bulat supaya pergerakan DAP untuk mencapai cita-cita mereka dilumpuhkan.

roket_patah

6. Malah pencalonan Nizar juga menjadi tanda tanya, adakah DAP telah berjaya 'mencengkam dan menjerut leher' PAS? Ini kerana ada lagi beberapa pemimpin PAS yang lebih sesuai dijadikan calon untuk Bukit Gantang namun akhirnya pilihan hati DAP iaitu Nizar akhirnya yang menjadi calon.

7. Kepada pengundi Bukit Gantang, buatlah pilihan yang tepat dan dapat memberi kepentingan kepada Islam dan orang Melayu. Jangan risau, tak undi PAS tak bermakna tak masuk syurga, kerana syurga neraka adalah ketentuan daripada Allah semata-mata, bukannya ketentuan daripada pemimpin DAP+PKR+PAS.

- Pak Agenda.

9 comments:

Anonymous said...

Salam...
Saudara mungkin terlepas pandang...
Cuba bandingkan anrata DS Nizar dengan calon BN dari situ kita telah dapat lihat perbezaan keperibadian DS Nizar lebih jauh kedepan dari calon BN-Umno.
Susah nak cari MB yang mempunyai pengetahuan agama yang dalam seperti DS Nizar.Ade ke MB BN-Umno yang ada pengatahuan ilmu Islam yang mendalam?Setahu saya ramai MB Umno kalau cakap pasal agama kalahkan ulama...tapi dalam dada kosong tentang agama.
Hati2 bila membuat tuduhan.Ianya menjadi fitnah kalau tak ade bukti.
Fitnah lebih berat dari membunuh.
Bertaubatlah...kembali ke jalan yang di redai ALLAH.

Anonymous said...

dude, stop dividing this nation racially.
they work as one, DAP have my respect and Nizar too....u should work on ur narrow minded mindset, just like uMNO and BN

WarsongLord said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Wajarlah beliau jadi calon Bukit Gantang...
Malaysia should walk together and I advise u not to be so sentive on religion...DAP never hina Islam, they juz wan religion and state to be separated becoz of afraid of abuse.
kolot la pikiran ko ni, cukuplah, jangan macam UMNO dah

Anonymous said...

SAUDARA SAYA SETUJU 100% PANDANGAN SAUDARA.SEBENARNYA BETUL NIZAR TIDAK PERLU MENJADI CALON PR DI BUKIT GANTANG KALAU PR ANGGAP PR ADA SOKONGAN RAKYAT PERAK BIAR BAGI CALON BARU UNTUK BERTANDING DAN ITU AKAN MENENTUKAN PR ADA SOKONGAN PR ATAU TIDAK.DAP SEBENARNYA PARTI UNTUK KAUM MEREKA SAHAJA KALAU MEREKA INGKAT SAMA KENAPA EXCO KERAJAAN YANG PAKATAN PERAK MEMPUNYAI 6 CINA? LAGI SATU KALAU DIA JADI AHLI PARLIMEN MACAM MANA DENGAN DEWAN UNDANGAN NEGERI KAWASAN NIZAR NAK JAGA.HABISLAH ORANG YANG MENGUNDI NIZAR DI PASIR PANJANG.

TOLONG JANGAN MENGUNDI NIZAR NANTI ORANG BUKIT GANTANG YANG MENYESAL.

Tinta Rakyat said...

Salam...Saudara blogger,mungkin saudara buta atau tuli ataupun saudara berpura-pura tk nampak apa yg MCA dan MIC telah buat terhadap Islam...Saya rasakan mereka 2x5 sama je dgn DAP...bezanya, DAP xrompak duit rakyat mcm yg d lakukan oleh Sammy Belut tu...Yg UMNO pulak berlagak mcm membela Melayu padahal die lah yg merosakkan Melayu...Org melayu xmerasuah tp UMNO yg bw budaya merasuah ni...org Melayu sayang dan bangga dgn bahasa ibunda mereka, tapi UMNO malu nak guna bahasa Ibunda mereka sampai Sains dan Matematik pun d ajar dlm bahasa Inggeris..Tulisan Jawi hilang entah kemana...Tk fikir panjang...org Melayu menolong sesama melayu tanpa mengira bulu tapi UMNO tolong kroni2 die je...Ahli2 UMNO biasa ni tk amek langsung pandangan mereka sampaikan mereka ni terpaksalah mintak ROS tangguhkan perhimpunan UMNO ini sebab Majlis Tertinggi taknak dengar nasihat mereka...tu pun tak tau lg ROS nk dgr tk ckp mereka sbb ROS pn UMNO pegang...Org Melayu jaga agama Islam, tapi UMNO sebih selesa menjadi parti sekular...Islam pada nama sahaja...Rasuah menjadi2,kebayakkan pemimpin perempuan dan isteri2 menteri mereka free hair, meletakkan Undang2 Islam tarafnya d bawah Undang Sivil...UMNO ape yg ada...Berbangga dengan keris karat mereka yang x membawa manfaat langsung...

Jumayatara said...

Samada Nizar dicalonkan atau tidak di Bukit Gantang, DUN Perak adalah sukar untuk dibubarkan sehingga PRU13. Adalah wajar Nizar dicalonkan di Bukit Gantang untuk memperolehi lebih pengaruh untuk PRU13 dan memperkecil pengaruh UMNO. Kesan dapat dilihat semasa PRU13.

Pihak BN akan melakukan apa saja untuk menghalang Nizar dari menang atau mengurangkan majoriti untuk membuktikan bahawa rakyat tidak menyokong Nizar...

Amalan biasa sukar untuk kalahkan Nizar kecuali dengan cara -cara yang luar biasa yang tidak terfikir atau tergamak dilakukan melibatkan agensi berkaitan seperti SPR, polis, badan keadilan....







Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Anonymous said...

salam saya sokong tinta rakyat,dap memang tak sokong hudud sebab diaorang tu bukan islam dan tak tahu apa itu hudud,yang menjadi musykilnye org2 umno yang mengaku islam pun tolak hudud,hukum ALLAH.ape yang nak diherankan dgn puak2 ni

melayulupalagi said...

alooo bro,
ade ker UMNO tolak HUDUD...

aku nax tnye la BRO...

DLM BAB PLEMBAGAAN, PEKARA APE YG KERAJAAN PUSAT X LEY MASUK CAMPR????BG 1 PN XPE...

XPE BIAR AKU TLG JWB KN,

- BAB AGAMA

JD DA TERBUKTI BAB AGAMA ADALAH D BAWAH ENAKMEN SESEBUAH NEGERI ITU, JD BAB HUDUD NIE D BAWAH NEGERI2 DLM MALAYSIA LA...

NAX TNYE LG...

BRAPE BNYK NEGERI YG PMBANGKANG DA PEGANG...

XPE BIAR AKU JWBKN LG...

- 5 NEGERI

JD HUDUD 2 DA JD TANGGUNGJAWAB SAPE EK???

XPE BIAR AKU JWBKN LG...

- TANGGUNGJWB KERAJAAN YG PERINTAH

JADI...

NAPE X LAKSANAKAN HUDUD 2...

BAB BELI KERETA CAMRY BOLE LAX LANGGAR LARANGAN KERAJAAN PUSAT

BAB NAX LETAK PAPAN TANDA PELBAGAI BAHASA BOLE LANGGAR KERAJAAN PUSAT

BAB AGAMA ISLAM ( BAB HUDUD ) NAPE X NAX LANGGAR???

AKU DA ADE JWPAN BRO....

SBB TAKUT DGN KARPAL SINGH N LIM GUAN ENG...

PAS LEBIH TAKUTKAN KARPAL SINGH N LIM GUAN ENG DR ALLAH....

PAS LEBIH RELA BERJUANG D JALANAN UTK NIZAR N DAP DR UTK HUDUD....

2 KO X PRASAN KE BRO...

PK KN LA MASE NAX TIDO NNTI K...

WASSALAM