Thursday, May 29, 2008

Orang luar pun kutuk kita

Saya terkejut apabila membaca The Star Online hari ini bertajuk Ad portraying Malays as terrorists to be dropped. Antara isi kandungan berita dari T.S.O mengatakan terdapat iklan selama 30 saat yang menggambarkan seorang pemimipin kumpulan pelampau (terrorist), seorang Melayu, menembak ke arah langit dan berkata dalam bahasa Melayu "Akulah orang paling jahat di dunia. Mari berlawan dengan aku. Aku akan bunuh kamu semua" (direct translation dari berita T.S.O) disiarkan di pawagam negara tersebut. Malangnya video tersebut tidak dapat saya cari dan saya pasti kerajaan Britain akan mengharamkan video tersebut daripada disiarkan. Bukan itu sahaja malah di laman web tentera British juga mempunyai iklan yang menggambarkan Melayu sebagai terrorist, agak pelik kenapa perlu dipaparkan di laman web tentera negara mereka, hmmm. Malangnya juga tiada gambar yang saya dapat cari. Tapi saya pasti akan timbul gambar iklan tersebut kerana pasti ada orang yang sempat menyimpannya. Orang Melayu pun ramai di dalam dunia Internet!


Walaupun pihak tertinggi British telah berjanji untuk membuang iklan tersebut tetapi sebagai seorang rakyat Malaysia, seorang Melayu, sangat terasa dan tercabar dengan "kurang ajar" mereka. Sudah kita dijajahnya dahulu, kini mula sibuk menjajah imej bangsa supaya dapat mereka jajah lagi sekali dengan mengatakan kita ini pelampau. Kita dah terluka di dalam negara sendiri sekarang pihak luar semakin terang-terangan ingin membesarkan lagi luka kita. Ini adalah salah satu ancaman kepada negara kita.


Saya mungkin mengandaikan sesuatu yang ekstrim mengenai keselamatan negara. Tapi ingat, kafir di luar sana tidak akan senang duduk selagi kita Melayu Islam tidak mengikut telunjuk mereka sepenuhnya dan tidak tunduk pada mereka, termasuklah kepada umat Islam seluruh dunia yang dibenci oleh kafir-kafir harbi dan Yahudi.

0 comments: